vad gjorde jag i finland?

Nu tänkte jag faktiskt berätta vad jag gjorde i finland.
Vi tog båten den 22/12 på kvällen och gick runt på båten o åt buffé och sådära sen dagen efter den 23/12 satt vi i bilen från kl 7 på morgonen finsk tid 6 svensk tid iallafall så satt vi i bilen påväg t farmor o farfar o kollade på film o vi va framme runt 13 tiden någongång.

på julafton den 24/12 va vi hos farmor o farfar sen kom min kusin hanna o hennes kille jocke o firade julen jag fick mycket fina julklappar men sen på kvällen fick jag huvudvärk.
Dagen efter den 25/12 hämtade Hanna mig o mina brorsor tim & ted och vi åkte till ishallen och träffade våran andra kusin Filip och vi kollade på när Jocke spelade hockey men sen gick vi till en mack som heter neste o där drack vi dricka jag o hanna drack tripp tim & ted drack kaffe o filip läsk.

När vi kom hem runt 15.00 tiden så somnade jag direkt och blev väkt när vi skulle äta och sen hade jag världens huvudvärk och ont i halsen o va jätte täppt i näsan o hade feber o mådde illa åt typ ingenting sen somnade jag igen och jag var sjuk som sagt dagen efter den 26/12 åkte vi o åt lunch på en resturang jag hade jätte ont i halsen då och täppt i näsan hade ingen feber iallafall efter vi ätit lunch åkte vi t pappas gudmor o hennes man på fika efter det åkte vi t farmor o farfar. 

När vi kom dit så var min pappas morbror o hans fru dära och hanna o jocke vi satt dära o fikade IGEN och pratade sen gjorde farfar någon medicin som man blandar i vatten så smakar det svartvinbär o de ska göra så att det inte gör ont i halsen men det gick inte över,lite senare gick jag,tim,ted,hanna och jocke till vardags rummet och kollade på tv och vi garvade ihjäl oss det var något as roligt program på tv:n asså jag garvade så jag fick tårar XD hahahah

27/12 åkte vi ju hem runt 13 tiden tog vi bilen och åkte mot åbo de tar typ 8 timmar :S men när vi väl kom fram till båten åkte vi på och på båten hade vi as kul :D
Jag delade hytt med tim o ted, vi hade en egen hytt pappa,cissi och jack hade en swit eftersom jack ska kunna springa omkring och så att vagnen ska få plats.

På båten åt vi först middag sen gick vi till tax free'n sen till karaoken och där träffade vi min bror tims kompisar och han hade ingen aning om att de skulle vara dära men de va jätte snälla óch roliga när jag och cissi sjöng så satt de o klappade händerna jätte högt och sjöng med ;) video kommer upp.
Efter karaoken spelade vi jag o cissi gjorde på sån dära dans grej o vi klarade flera nivåer o vi körde de 2 gånger o båda gågnerna kom vi till flera nivåer o de blev snabbare o snabbare tillsist va vi skit svettiga :P :]

Sen gick jag,tim & ted till våran hytt o vi hade skit kul dära :D de kommer ocå upp en video :)<3

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0